Datum konání: 17.9.2009
Začátek schůze: 19:00
Přítomni: Petr Pokorný, Rudolf Zvolánek, Daniel Musil
Omluveni: Adolf Vošvrda
Program jednání:
- Výzva k zaplacení nezaplacených faktur zaslanou advokátem Procházkou, zastupujícím firmu STTF s.r.o.
- Výběr způsobu opravy poškozeného záložního čerpadla ÚT – jižní sekce
- Analýza nabídky od pana Pípala na zasí’ťovaní zbylých nevyplněných otvorů společných lodžíí proti holubům
- Uvedení popisů domovních zvonků do aktuálního stavu
- Rozdělení přípravných prací na schůzi SVJ a stanovení datumu
dokončení prací seznam prací
- připravení podkladů pro schválení učetní uzávěrky za rok 2008
- informace o průběhu zateplení, dokončení a kolaudaci
- zpráva o technické správě domu
- přehled a aktuální zpráva o stavu dluhů
- informace o vyúčtování za teplo, atd., přehled, úspora vlivem zateplení
- vypracování výzvy pro nábor nových členů
- Stanovení datumu příští řádné schůze výboru
Informační vysvětlující úvod, aktuální stav událostí:
Dne 23.12.2008 došlo k převzetí zateplovacích prací podle smlouvy o dílo s firmou STTF s.r.o. K tomuto datu byly na domě určité vady a nedodělky nebránící užívání díla. Vzniknul seznam hlašených vad a nedodělků od konkrétních vlastníků bytů. Podle tohoto seznamu byly prováděny firmou STTF postupně práce dokud nebyly všechny hlášené závady podepsány vlastníky jako odstraněné. V tomto okamžiku začla firma STTF nárokovat vyplacení zádržného, které doposud držíme. Podle informací našeho stavebního dozoru pana Ing. Havíře, bývá obecným zvykem držet zádržné po nějakou dobu po dokončení prací jako pojistku pro případ nekvalitně provedeného díla a pro případ, kdy by se firma zdráhala situaci v reklamačních lhůtách uvést do pořádku. Poněvadž však firma STTF naléhala na vyplacení zadržného v průběhu léta, napsal výbor firmě STTF dopis, kde uvádíme stav věcí a podotýkáme, že pohledávku uznáváme, ale že cca 150 tis. Kč z celkového objemu 11,5 mil. Kč držíme jako pojistku. Myslíme si, že by bylo vhodné toto zádržné vyplatit až po zimě 2009/10, kdy bude možnost ověřit skutečnou kvalitu provedení fasády. O kvalitě izolace jsme byli přesvědčeni pomocí termokamery, ale případné prasklinky by se poznali až po létě a po tepelných dilatacích. Firma STTF musela v průběhu zateplovacích prací také demontovat a následně opět namontovat zasklení lodžíí některých vlastníků. Za tímto účelem výbor SVJ pomohl v organizaci této záležitosti a došlo k všestranné ústní dohodě mezi firmou STTF, lidmi zaklených lodžíí, výborem i lidmi nezasklených lodžií. Tato dohoda zní následovně:
Firma STTF s.r.o. provede na zakledě individuálních smluv s jednotlivámi vlastníky demontáž a následnou montáž zasklení lodžíí a uvedení do původního stavu za částku odborně odhadnutou nezávislou firmou ve výši 5600 Kč. Z této částky budou polovinu platit samotní vlastníci zasklených lodžíí, tj. částku 2800 Kč a druhou polovinu tj. také 2800 Kč dům ze společného fondu oprav. Je to princip kompromisu, lidé, kteří mají zasklené lodžie by měli investovat kvůli zateplovaní montáž a demontáž zasklení, což není spravedlivé. Naopak pro ty vlastníky, kteří zaklení nemají je nespravedlivé přispívat z fondu oprav na tuto práci těm zaskleným. Došlo k tedy ke kompromisní dohodě, že každá z těchto pomyslných stran (zasklení a nezaklení vlastníci) zaplatí polovinu částky potřebné k montáži a demontáži zasklení. Součástí zasklení jsou samozřejmě i všechny doplňkové lišty a výplně otvorů zaskledných lodžíí. Na základě této dohody, měla firma STTF vypracovat smlouvy mezi sebou a jednotlivými vlastníky zasklených lodžíí na částku 2800 Kč a pak následně smluvně ošetřit příspěvek fondu oprav SVJ na tuto akci. Smlouvy mezi vlastníky a STTF však byly vypracovány na plnou částku 5600 Kč a navíc nebyly ve všech případech vráceny podepsané vlastníkům lodžíí přes několikéré upomínání, kteří vlastníci na firmu STTF prováděli. V současné době je z velmi značným zpožděním téměř jednoho roku od datumu uvedeného ve smlouvách o zasklení namontováno zpět pouze samotné „sklo" lodžíí, ale bez všech původních zakrývacích a vyplňovacích lišt, které byly před počátkem zateplení součástí systému, který je nazýván, jako „zasklení lodžie". Firma STTF navíc posílá oproti původním ústním dohodám lidem faktury na celé částky 5600 Kč ve dvou 2800 Kč splátkách a navíc považuje takto dílo za hotové bez montáže krycích list. Lišty nebyly namontovány zpět, protože došlo k jejich poškozením z důvodu, že firma STTF neuskladnila demontovaný materiál v uzamykatelných prostorách, které výbor SVJ firmě STTF k tomuto účelu bezplatně vyklidil a poskytnul. Na schůzi SVJ 2008 jsme na tento problém poškozených lišt veřejně upozorňovali přede všemi přítomnými obchodního ředitele firmy STTF pana Valentu. Ten předevšemi prohlásil, že se o problém nemáme starat a že vše uvedenou na své náklady do původního stavu. Nyní firma STTF tvrdí, že tím, že naistalovala zpět pouze samotná skla je práce dokončena. Protože s tímto nesouhlasíme a snažíme se jako výbor chránit zajmy vlastníků, drželi jsme i nadále zadržné z akce zateplení.
Uznáváme, že předmětem smlouvy o zateplení není věc demontáže a montáže zasklení lodžíí. Protože lodžie jsou soukromým majetkem jednotlivých vlastníků, výbor sehrál v tomto pouze roli prostředníka v organizaci jednání mezi firmou STTF a jednotlivými vlastníky zasklených lodžíí a poskytnul maximum možné výpomocné spolupráce.
Poněvadž však akce zasklení skončila neúspěšně, chtěli jsme zadržné držet i nadále, protože zaskleným vlastníkům lodžíí vznikla škoda v souvislostí se zateplovací prací, kterou prováděla firma STTF. Tj. myslíme si, že firma STTF je i nadále za toto odpovědna, protože byla sice jinými smlouvami než tou na zateplení pověřena provedením této demontáže a montáže zasklení, avšak provedla toto neúplně a s nevratným poškozením některých dílů těchto systémů.
Náš úmysl ochránit práva vlastníků zasklených lodžíí trvá i nadále, avšak firma STTF požaduje vyplacení zadržného podle smlouvy o zateplení nehledě na škody, které způsobila při provádění smluv o montáži a demontáži zasklení. Poněvadž si myslíme, že firma STTF žádá o vyplacení zadržného podle smlouvy o zateplení oprávněně a advokát firmy STTF nám poslal poslední upomínku, podle, které musíme do 3 dnů od převzetí (převzetí dne 16.9.2009) tohoto dopisu zaplatit zbývající zádržné, jinak bude následovat žaloba na celé SVJ, na kterou je pan advokát Procházka firmou STTF zplnomocněn. Poněvadž chceme předejít soudnímu sporu jsme nuceni toto zádržné vyplatit, protože si myslíme, že podle samotné smlouvy o zateplení má na toto zádržné firma STTF nárok. Součástí nezaplacených pohledávek jsou i jiné faktury vůči STTF, které jsme doposud neplatili, abychom donutili firmu STTF k řešení problémů se zasklením. Poněvadž však firma STTF požaduje zadržné pomocí oprávněných způsobu a jsou ji lhostejné morální stránky ostatních záležitostí nezbývá členům výboru nic jiného než zaplatit tyto pohledávky, ale zápočtem odečíst penále, které firma STTF měla zaplatit podle smlouvy za pozdní předání díla. Toto penále činí přibližně 45 000 Kč (nezávazná informace) a firma požaduje proplatit souhrnou částku přibližně 178 000 Kč.
Hlasování a rozhodnutí k jednotlivým bodům jednání:
ad1)
Vzhledem k dopisu pana advokáta Procházky, který zastupuje firmu STTF a je firmou STTF zplnomocněn k podání žaloby na naše společenství vlastníků, pokud společenství nezaplatí pohledávky vůči firmě STTF do tří dnů od převzetí tohoto dopisu, rozhodl výbor takto:
Výbor pověřuje všemi třemi hlasy přítomných členů pana Adolfa Vošvrdu vyplacením všech pohledávek vůči firmě STTF s.r.o., avšak poníženými o penále a to nejpozději do dne 18.9.2009. Penále vzniklo firmě STTF z důvodu pozdního předání díla a firma STTF s.r.o. toto penále ve svých pohledávkách nezahrnula. Tj. vyplacená částka bude ponížena o toto penále. Dále prohlašujeme, že pan Vošvrda byl o tomto rozhodnutí z důvodu jeho nepřítomnosti ihned telefonicky informován.
ad2)
Výbor rozhodl o objednání opravy záložního čerpadla formou repasu.
ad3)
Výbor projednal nabídku pana Pípala na dodatečné „zasíťování" společných lodžíí. Navrhovaná souhrnná cena ve dvou variantách je 1240 a 1623 Kč na jeden balkon. Tuto cenu nepovažujeme za přiměřenou a výbor pověřuje Daniela Musila oslovením jiným firem za účelem získání nabídek nejpozději do 16. října. 2009.
ad4)
Výbor pověřuje pana Rudolfa Zvolánka vypracováním a vyvěšením výzvy majitelům domovních zvonků za účelem aktualizace jmenovek na zvonkovém tablu nejpozději 22.9.2009 a termín pro lidi bude na přelepení bude do 30.9.2009.
Výbor pověřuje pana Daniela Musila vypracování nových popisů.
ad5)
termín všech úkolů je 16.10.2009
- zajistí pan Vošvrda
- zajistí pan Pokorný
- zajistí pan Pokorný
- zajistí pan Zvolánek
- zajistí pan Vošvrda
- zajistí pan Zvolánek
ad6)
Datum příští řádní schůze výboru je stanoveno na 20.10.2009 v 19:00